11 de setembre de 2013 | Decidim independència...per canviar-ho tot!

Necessitem ja, i el necessitem com l’aire que respirem, un referèndum d’autodeterminació. La gent d’aquest país, organitzada i des de baix, hem forçat l’avenç cap a la situació on ara ens trobem i ni podem ni volem fer marxa enrere. Des de 1968 que ho diem i ara és més vigent que mai: ens cal la independència.

Però aquest referèndum que volem ha de ser clar, ha de ser explícit i ha de ser políticament vinculant. No ens poden tornar a enganyar com tantes vegades han aconseguit fer al llarg de la història. Tant l’Estat com els seus col·laboradors necessaris a casa nostra. Ha de ser clara i explícita la pregunta: volem un estat independent de qualsevol altra estructura política i que tota la sobirania recaigui en el poble català. I ha de ser un referèndum vinculant: tots els actors polítics que apostin per la seva realització s’han de comprometre pública i obertament a traduir els seus resultats de manera immediata.

I ens cal també la independència entesa com una eina i un procés per a la superació de totes les desigualtats i discriminacions. La ruptura del Principat i del conjunt dels Països Catalans amb les institucions espanyoles i la creació d’un estat independent tant sols és un primer pas per la llibertat completa de les classes populars catalanes. La independència ens cal també per construir una societat més justa i igualitària, un model social i econòmic que respongui als interessos i necessitats de la majoria. Un model profundament diferent del que tenim ara. Una alternativa al capitalisme.

Per avançar en la construcció d’aquest nou model de país que necessitem hem de començar a treballar ja des d’ara. Cal que l’esquerra rupturista catalana comenci a debatre sobre quines bases volem construir aquest nou model d’estat i de societat. La dreta ja ho té clar i ho està fent, l’esquerra no podem fer tard. Per això la CUP emplaça al conjunt de moviments socials i polítics que treballen en la recerca d’alternatives al model actual a iniciar aquesta feina en clau independentista. Si ens hi posem, podem.

Visca la Terra!

Països Catalans, 2 de setembre de 2013

Mobilitzacions i convocatòries de la CUP i l’esquerra independentista en motiu de l’11 de setembre:

Barcelona, Plaça Urquianona,18h30

Mataró, Estació de Trens, 11h

Girona, Plaça del Vi, 12h30

Lleida, Plaça Paerai, 12h

Reus, Mercat Central, 19h30

I abans o després de les manifestacions, tothom a la Via catalana cap a la independència!