Acte informatiu '15JY: Frenem el seu abús!'

El passat dissabte 25 de maig la CUP Torelló va dur a terme un acte informatiu per tal de difondre
els efectes que produeix l’aprovació, el passat 15 de maig, de la modificació de la llei hipotecària espanyola.

A continuació us adjuntem la nota de premsa que es va transmetre als mitjants en l'acte celebrat a l’exterior de l’oficina de La Caixa situada al carrer del Pont, 48 de Torelló. L'acte es va allargar durant tot el matí, i es van recórrer els carrers de Torelló i d'altres entitats bancàries repartint octavetes i informant als vilatants del contingut de la campanya.

NOTA DE PREMSA:

'Des de la CUP Torelló us volem informar que el passat 15 de maig es va modificar la llei hipotecària espanyola a instàncies de la Unió Europea. Aquesta modificació suspèn, temporalment, els desnonaments de les persones més necessitades. A més a més, permet sol•licitar la nul·litat de diverses clàusules per abusives. Entre aquestes clàusules hi ha la dels interessos de demora i les famoses clàusules sol o terra.

Però cal difondre un fet molt importat previst en aquesta nova llei: les persones que tinguin obert un procediment hipotecari tenen de termini fins el proper dia 15 de juny per tal d’al·legar davant del jutjat la nul·litat d’aquestes clàusules. D’aquesta notícia no se n’ha fet suficient ressò ni als mitjans de comunicació ni a cap de les administracions, ni locals ni nacionals, i creiem que per la seva importància mereix que sigui dita en veu alta i que es faci córrer de boca a orella.

Dit això, volem destacar el paper clau que durant els últims mesos i anys han tingut les mobilitzacions ciutadanes com la de la Plataforma d’Afectats per la Hipoteca, malgrat haver estat criminalitzades. Aquestes mobilitzacions han estat i han de continuar sent el mitjà per combatre el
seu abús de poder. Tot just estem a mig recorregut. Hem guanyat una batalla però cal segui lluitant per aconseguir nous objectius. Només sota la unitat i la força de la pressió popular ho aconseguirem'

CUP Torelló