Comunicat en resposta a l'Alcalde de Torelló, el Sr. Santi Vivet

Arrel de les manifestacions fetes a l'emissora Ràdio Ona (veure notícia relacionada) per part de l'Alcalde de Torelló, el Sr. Santi Vivet, al·lusives al nostre col·lectiu, els integrants de la CUP Torelló volem manifestar el següent:

1. És rotundament fals que la CUP lideri o intenti liderar, en menor o major mesura, el col·lectiu Perquè No ens Fotin el Tren.

2. Les persones que a títol individual militem o col·laborem amb la CUP i alhora participem en moviments socials com el que impulsa el col·lectiu Perquè No ens Fotin el Tren, ho fem des de la cultura política de la implicació i participació en els moviments de base de la societat civil del territori. De fet la CUP, abans d'organitzar-se com a nucli local, ja ha format part i ha donat suport a moviments socials de tot tipus, i és quelcom que no tenim cap intenció de deixar de fer. Entenem que això sigui difícil d'entendre per persones que provenen d'altres cultures polítiques més piramidals, elitistes i menys participatives com les que normalment practiquen les persones vinculades a UDC, i els recomanem que es sumin i participin en les assembles i grups de treball de col·lectius com el de Perquè No ens Fotin el Tren per comprovar com n'estan d'equivocats.

3. Considerem especialment greu que l'Alcalde coaccioni i condicioni mitjançant declaracions alliçonadores sobre qui pot i qui no pot participar en moviments socials com el del col·lectiu Perquè No ens Fotin el Tren. Les declaracions fetes pel Sr. Santi Viviet a Ràdio Ona, on assenyala que el col·lectiu en qüestió hauria d'estar integrat per persones 'no molt vinculades a grups polítics', són d'un clar intervencionisme polític, es podrien interpretar com amenaçadores i són d'una pobresa democràtica preocupant, doncs pretenen excloure i classificar els ciutadans en funció dels seus colors polítics.

Per tot això i només en nom de les persones que integrem el grup de la CUP Torelló, demanem al Sr. Santi Vivet que rectifiqui i es disculpi públicament per les declaracions citades.

A Torelló, 9 d'octubre de 2013.