Comunicat sobre la situació política actual a nivell nacional

7 de gener de 2016, CUP Torelló – Som Poble

Com a part implicada i coresponsable de la situació política actual que es viu en una part dels Països Catalans, des de l’Assemblea Local de la CUP Torelló – Som Poble volem fer palès quines han estat les nostres posicions en els últims mesos d’aquest procés manifestant-ho en els següents punts:

• Que tant en el Debat Nacional del passat 29 de novembre a Manresa, com en l’Assemblea Nacional celebrada el 27 de desembre a Sabadell, els militants i simpatitzants de la CUP Torelló – Som Poble amb dret a vot vam tenir llibertat d’elecció individual d’acord amb la nostra consciència.
  • Que no va ser fins després de la situació de bloqueig evidenciada a Sabadell que com a Assemblea Local vam haver de definir una posició conjunta per presentar a l’Assemblea Territorial de l’Alt Ter que es va reunir el passat 2 de gener a Montesquiu.
  • Que malgrat les diferents sensibilitats existents en el sí de la nostra Assemblea Local, l’opció favorable a facilitar la formació de govern per accelerar i garantir el procés d’independència es va imposar de forma molt majoritària, i així ho vam traslladar a la Territorial de Montesquiu.
  • Que en aquesta Territorial la nostra Assemblea també va manifestar que, independentment de quina fos la posició que s'acabés imposant, els vots dels diputats haurien de representar la situació de divisió interna que hi ha dins la CUP – Crida Constituent (per exemple, votant en forma de vuit abstencions i dos vots favorables en cas que guanyés l’opció que fes possible la formació de govern).
  • Que, tot i admetent que els mecanismes de decisió interna de la nostra organització nacional poden millorar i que cal treballar perquè ho facin de cara a futures preses de decisió, els resultats finals evidencien la realitat interna de l’organització nacional. És per això que en cap cas posem en dubte la nostra forma d’organització basada en l’assemblearisme, la participació i la democràcia directa, més aviat el contrari, la reafirmem.
  • Que la situació d’atzucac en què ens trobem ve propiciada per l’Estat espanyol, que ens impedeix exercir la nostra autodeterminació i nega el nostre dret a la llibertat com a poble. No obstant això, és evident que des del bloc independentista hem d’assumir responsabilitats, i des de la nostra Assemblea Local entenem que aquestes són compartides entre la CUP-CC i JxSí pel fet de no haver estat capaços d’arribar a una entesa.
  • Que des de la nostra Assemblea Local continuem apostant perquè s’arribi a una entesa independentment de en qui recaigui finalment la presidència de la Generalitat. Demanem la màxima generositat i esforços a totes les parts implicades per mirar d’assolir aquest objectiu i no haver d’anar a unes noves eleccions el pròxim mes de març.
  • Que malgrat les discrepàncies produïdes en el sí de la nostra organització nacional, creiem absolutament necessari continuar lluitant des de l’esquerra independentista per la llibertat nacional i social dels Països Catalans. Per assolir aquest objectiu treballarem perquè la CUP continui sent una eina vàlida per fer-ho.
  • Finalment, des de Cup Torelló – Som Poble reafirmem el nostre compromís amb el projecte municipal que vam iniciar l’any passat i convidem tothom a participar-hi.