La proposta de la CUP Torelló - Som Poble per no deixar la iniciativa política a CIU, no prospera

A proposta de la candidatura CUP Torelló – Som Poble, el passat 11 de juny es va celebrar al local d’Esquerra Republicana de Torelló una reunió entre les formacions d’ERC, CUP Torelló – Som Poble, FEM-EIO i el PSC. En aquesta reunió la nostra formació va presentar el document adjunt a aquest comunicat amb la voluntat d’explorar la possibilitat d’adquirir un compromís entre les teòriques formacions d’esquerres torellonenques, per impulsar polítiques marcades per l’eix social a l’ajuntament de Torelló.

La proposta de CUP Torelló – Som Poble defugia l’esquema clàssic de formar un govern d’unitat de les esquerres i es fomentava en la voluntat de no cedir la iniciativa a la dreta local per garantir les polítiques socials durant els pròxims quatre anys. Per aconseguir-ho convidava a la resta de formacions participants en la reunió a mantenir-se a l’oposició per condicionar l’acció de govern de CIU, fomentar el diàleg, la negociació i fer possible la suma de la majoria d’esquerres present al consistori torellonenc a l’hora de debatre especialment els aspectes més socials.
Després que els grups ho debatessin internament, en una segona reunió celebrada el passat dia 25, els grups del PSC i FEM van desestimar obertament la proposta al·legant que no era viable i per la possibilitat de pacte amb CIU que com a mínim FEM està negociant amb el futur equip de govern.
Un cop tancada aquesta possibilitat la candidatura de CUP Torelló – Som Poble vol lamentar el fet que no s’hagi pogut arribar a un compromís amb l’eix social entre les teòriques esquerres, però volem manifestar que continuarem treballant perquè les polítiques d’esquerres continuïn presents a l’agenda de la política torellonenca.