Ple ordinari 19/12/2016

Resum de les intervencions més destacades dels nostres regidors en el ple ordinari del passat dilluns dia 19 de desembre de 2016:

El punt més important de l'ordre del dia era el debat sobre els pressupostos del 2017. Des del nostre grup vàrem votar en contra dels números presentats per l'equip de govern bàsicament perquè no responen a criteris socials, perquè continuen prioritzant la política de les pedres i perquè deixen un paper residual a les polítiques culturals, de participació i d'igualtat. Des de la CUP Torelló - Som Poble vàrem presentar un document de mínims a l'equip de govern on s'hi recollien diferents propostes a canvi de la nostra abstenció. Totes elles foren rebutjades per l'exercici actual malgrat que algunes no es descarten de cara al 2018. El pes excessiu del Pla de Barris, els 240.000 € destinats a la passarel·la de la zona de la Bardissa o la ridiculesa dels 2.500 € previstos per polítiques d'igualtat i els 300 € per activats del Museu de la Torneria, foren alguns dels aspectes que criticàrem més en la nostra intervenció [+info: les nostres propostes].

Ens vàrem oposar a les contribucions especials que s'aplicaran als veïns del carrer Nou perquè l'equip de govern continua negant-se a unificar criteris i a establir una normativa transparent i específica d'aplicació. Es continuen fent vestits a mida segons el moment, els actors i les necessitats i això fa que hi hagin polèmiques plenament comprensibles. En aquest cas, els veïns del carrer Nou, a diferencia dels del carrer St. Bartomeu, acabaran pagant sí o sí perquè les obres venen condicionades pels criteris del Pla de Barris.

Si que vam donar suport a la iniciativa impulsada des de l'Arxiu Municipal d'establir el nou Quadre de Classificació de Documentació Municipal. Entenem que pot ser una oportunitat per aplicar de forma eficaç l’administració electrònica i la transparència. Per altra banda, com a subscriptors del Compromís de Torelló-Vall del Ges per la transparència a fons,  vam manifestar la nostra preocupació per l'oblit en què sovint cau aquest document per part del consistori (en aquest cas a l'hora de reivindicar-lo en aquesta moció).

També ens vàrem posicionar a favor de la retransmissió i gravació les sessions plenàries. Entenem que és una bona iniciativa de transparència per acostar la política municipal i els seus actors a la ciutadania. Al costat d'això però, també vam sol·licitar a l'equip de govern que continuïn transcrivint les actes per garantir la memòria i activitat de l'ajuntament. Cal tenir en compte que la preservació digital dels formats audiovisuals és cara i presenta moltes dificultats per la constant evolució tecnològica, per tot això vam instar a l'equip de govern a parlar amb l'Arxiu Municipal i a seguir les seves recomanacions.

Ja en el torn de precs i preguntes tornarem a reclamar el trasllat urgent de les restes del Soldat del Puig al Banc d'ADN de Catalunya, per posar-les a disposició dels familiars dels desapareguts. També vàrem insistir en l'aplicació de l'acord de ple del mes de maig en què Torelló es declarava zona lliure de paradisos fiscals. A nivell local vàrem denunciar els problemes elèctrics i d'il·luminació que es viuen a determinats carrers de Torelló per la ineficàcia dels serveis externalitzats. També vam proposar que es posi a disposició de les entitats la bicicleta elèctrica que la Diputació ha cedit a l'Ajuntament i ens vàrem interessar per la notícia publicada al 9 Nou on s'apuntava que el 75% de la plantilla de la policia local feia oposicions per marxar.

Qualsevol aclariment o aportació que vulgueu fer al respecte la podeu fer aquí mateix o enviar un mail a [email protected]