Ple ordinari 23/07/2018

El ple d’ahir 23 de juliol va estar marcat per la presència de la filla de mesos de la regidora Lena Crespi en la nostra bancada. La regidora va denunciar que les mares que acaben de parir i volen alletar el seu nadó, no poden deixar d’assistir al ple perquè no poden delegar el vot ni ser substituïdes temporalment.

El punt més destacat del ple fou l’aprovació de la pròrroga del contracte de servei d’aigua per 9 mesos. Malgrat que fa uns mesos es va desestimar una moció presentada pel nostre grup per fer possible la transició cap a una gestió pública, enguany l’equip de govern ha decidit decretar finalment aquesta pròrroga sense deixar clar per quin model de futur aposta (igual passa amb la resta de grups de l’oposició). Des del nostre grup vàrem denunciar la improvisació constant i la desídia en aquest tema. Des de que el gener de 2016 vàrem proposar la creació d’una comissió per estudiar els diferents models de gestió i traslladar la informació a la ciutadania, l’equip de govern ha anat endarrerint la decisió, no ha activat la comissió i ha deixat de banda la participació ciutadana. Sigui com sigui i malgrat tot, la pròrroga és una bona notícia que  ens permet continuar tenint esperances pel què fa a un canvi de model de gestió pública directa.

Pel que fa a l’apartat de control de govern, el nostre grup va presentar una moció pel reconeixement públic del dol gestacional i perinatal. L’objectiu és que a Torelló hi hagi un espai de suport, confort i reconeixement a les persones que han patit aquest trauma. La moció va ser aprovada per unanimitat i a partir del setembre es treballarà conjuntament entre tots els grups per portar-se a terme.

Ja en el torn de precs i preguntes, des de la CUPT-SP vàrem denunciar la inoperància de taula sobre l’oci nocturn que només s’ha reunit un cop en un any. També vàrem sol·licitar a l’equip de govern que es reuneixi amb els veïns del carrer St. Bartomeu per informar-los de les mesures que es prendran per garantir la seva seguretat quan es torni a canviar la direcció del trànsit, i vàrem protestar pel fet que la policia local identifiqui persones per penjar llaços grocs en l’espai públic. En aquest mateix bloc de la sessió, vàrem proposar que la Comissió del Soldat del Puig torni a sol·licitar a la Generalitat el creuament massiu entre víctimes i possibles familiars per mirar d’identificar les restes dipositades en el nínxol 643 del cementiri.

Les portaveus del nostre grup van desitjar una Bona Festa Major a tots i totes les Pescallunes adherint-se al Manifest de Festa Major elaborat pel Punt Lila. En aquest sentit, vàrem llençar la proposta que s’impulsi una formació per totes les persones que integren al ple i pel personal adscrit a l’Ajuntament de Torelló. L’equip de govern va entomar la proposta, i s’ha compromès a dur a terme aquesta formació en polítiques d’igualtat i perspectiva de gènere.

Qualsevol aclariment o aportació que vulgueu fer al respecte la podeu fer aquí mateix o enviar un mail a [email protected].  També us recordem que podeu revisar tot el ple a través de http://plenostorello.videoacta.es/

CUP TORELLÓ – SOM POBLE

25 de juliol de 2018.