Ple ordinari 25/04/2016

Aquestes han estat les intervencions més destacades dels nostres regidors en el ple ordinari que s’ha celebrat avui al vespre.

- Per començar hem votat a favor de l’Adhesió al text de la moció que han aprovat l'ACM, la FMC i el FCD-Moció del món local en contra de l'acord entre la Unió Europea i l'Estat de Turquia i estem contents de promoure actuacions per mostrar el nostre descontent amb aquest acord.

Des de la Cup Torelló - Som Poble llancem una reflexió: no es pot fer res més des dels municipis que tenir-ho tot a punt i esperar? En la moció que vam aprovar al setembre es parla en més d’una ocasió de la urgència que tot plegat suposa. Però la urgència es converteix en lentitud en mans de les institucions. Potser podem aprofitar la taula de suport als refugiats per a trobar estratègies i accions concretes per a donar suport i fer créixer les diverses mobilitzacions populars i mostrar a les institucions que s’ha de fer quelcom amb immediatesa i que els refugiats no poden esperar.

- També hem votat a favor, a subscriure’ns al contingut de la carta que l’Associació Catalana de Municipis va trametre al President Puigdemont i a la Comissió Europea.

Reiterem que és important trobar quelcom que vagi més enllà d’una demostració d’intencions. Cal una mobilització real i que alhora no ens deixem emportar per la lentitud de les institucions.  Podríem plantejar-nos què podem fer per promoure el canvi i Instistim que s’ha de passar de les intencions a les accions concretes.

- Ens hem abstingut en l’aprovació de l'expedient de modificació de pressupost núm. 10/2016, mitjançant transferències de crèdits i crèdits extraordinaris, finançat amb el crèdit de partides que s'estimen reductibles.

- Hem votat a favor de la modificació de la Relació de Llocs de Treball referent a la figura del policia de proximitat.  Critiquem que s’hagi trigat tant a resoldre una situació que feia temps que durava, i demanem que s’aprovi aquesta regularització per tothom que es trobi en la mateixa situació per tal d’evitar nous casos com aquest.

- Amb l’esperança que pugui esdevenir una realitat, la CUP Torelló – Som Poble hem votat a favor d’adherir-nos a la DECLARACIÓ DE SANT SADURNÍ D'ANOIA - Renovem el compromís Local per al Desenvolupament Sostenible i la lluita contra el canvi climàtic cap al 2030. No obstant, creiem que mocions com aquesta no serveixen de massa res si tècnics i polítics no destinem esforços a implantar accions que dotin de contingut palpable aquestes declaracions de bones intencions.
Volem apuntar necessitats com la de desenvolupar el PAES i la de treballar en les noves estratègies que incorporen també l'adaptació i la resiliència envers el canvi climàtic. És el que anomenem PACE: Pla d'Acció per l'Energia i el Clima, pla vinculat a la declaració que hem aprovat.

L'important no són les declaracions ni "el nom de la cosa", l'important és que tots els grups que hem votat a favor d’aquesta moció ens la creguem, i que juntament amb la ciutadania tinguem entre les nostres prioritats apostar pel desenvolupament sostenible i la lluita contra el canvi climàtic. Des d’alguns municipis com Sant Cugat, Sabadell, Granollers o el Prat de Llobregat ja s’està fent molt bona feina i constantment tenen la sostenibilitat, l'eficiència energètica, la lluita contra el canvi climàtic, etc., a la seva agenda. El nostre repte és fer que això també passi a Torelló.

- Presentem amb ERC-JpT una moció de suport al banc d’ADN per a les identificacions de les persones afectades per les desaparacions forçades ocorregudes entre el 1936 i el 1977.

Des del nostre grup ens hem reunit amb els familiars que han impulsat aquesta iniciativa i hem pogut copsar les emocions que desprenen per la situació de bloqueig actual.

El dret internacional sentencia que les desaparicions forçades no prescriuen mai, i per tant, és absolutament necessari crear una roda d'identificació de restes exhumades en relació a les dades dels vius, que no s'aturi mai i que es creui constantment amb dades similars dels treballs d'identificació que es vagin fent.

Hem de procurar desencallar aquesta situació i que la  Generalitat atorgui estatus legal al banc d’ADN existent al Departament de Medecina Legal de la UB.

Vetllarem per què aquelles famílies afectades per desaparicions forçoses tinguin l’assessorament que mereixen des d’aquest ajuntament. Els actes simbòlics vinculats a la memòria històrica són necessaris, però els actes de justícia són imprescindibles.

- En el torn de precs i preguntes hem preguntat, referent a la junta de govern del passat 4 d’abril per un punt que hi ha a l’acta d’aquesta que diu: “Sol·licitud d’una subvenció no dinerària a la Diputació de Barcelona, de suport tècnic per a la redacció dels Plecs per la redacció d’un estudi per la gestió de l’aigua a Torelló”.  Volíem saber amb quina intenció es va demanar aquesta subvenció, i si aquest estudi inclou totes les opcions possibles de gestió del servei de l’aigua a Torelló.

- També hem demanat quina valoració es feia de la campanya “el comerç de Torelló es mou amb el 9”, i saber si tindrà continuïtat

- Com que tenim constància de que en els pisos dotacionals de La Carrera hi ha problemes de males olors des de fa temps, hem demanat si s’està al cas i quin tipus d’actuació  hi ha prevista.

- Hem preguntat si desde la detecció de benzopirè a l'aire de Manlleu s’ha fet alguna cosa o es té previst de fer quelcom a Torelló per saber si hi ha algun tipus de risc de que el benzopirè també estigui en el nostre aire o per conèixer la qualitat del que respirem.

- També hem fet  referència a que a  la memòria dels serveis socials del passat 2015 es recull que el 15% de la població de Torelló va ser atesa en algun moment o altre durant l’any passat pels Equips Bàsics dels Serveis Socials. És especialment preocupant el fet que un 35 % d’aquestes atencions vinguessin derivades per problemes econòmics (percentatge més elevat de totes les problemàtiques registrades). Per a nosaltres això reforça el nostre missatge de que hi ha un conjunt de població que ho està passat francament malament.

- Finalment hem desitjat un bon 25 d’abril els nostres germans valencians, que aquest dissabte van demostrar una vegada més que en nostre nord és el sud, i que els Països Catalans estan més vius que mai.

Qualsevol aclariment o aportació que vulgueu fer al respecte la podeu fer aquí mateix o enviar un mail a [email protected]