Ple ordinari 26/02/2018

Aquestes foren les intervencions més destacades dels nostres regidors i regidora en el ple ordinari que es va celebrar el passat dilluns 26 de febrer a la Sala Noble de Can Parrella de l’Ajuntament de Torelló.

Un cop més el nostre grup fou l’únic en presentar mocions en el marc del control de l’acció de govern (fa set mesos que ni ERC ni el PSC presenten cap proposta al ple municipal). La primera d’aquestes mocions que proposava eliminar l’última reminiscència franquista present en el nomenclàtor local, va ser aprovada per majoria absoluta. En breu la “Plaça Josep Vidal” canviarà de nom i segurament adoptarà la denominació popular per la qual és coneguda: “Plaça dels Lleons”. La comissió dels nomenclàtor local haurà de ratificar o elaborar una proposta alternativa a la denominació que hem proposat.

La segona de les mocions que vàrem presentar era en defensa dels drets de les treballadores i els treballadors del sector de les càrnies. La dramàtica situació a què es veuen abocades famílies senceres que no tenen dret a atur, dret a baixa per accidents laborals, dret a pagues dobles o dret a vacances, va ser exposada davant del consistori. En aquest sentit també es va denunciar l’incompliment de la llei catalana de cooperatives aprovada el març de 2017 al Parlament, i es va adoptar el compromís de posar els serveis socials locals a disposició de les famílies afectades. Membres del col·lectiu Càrnies en Lluita van assistir al ple però no van poder intervenir per les restriccions que imposa el Reglament Orgànic Municipal instaurat per l’equip de govern. En qualsevol cas la moció va ser recolzada per tots els grups.

En un altre ordre de coses tots els grups municipals vam consensuar un manifest per a la commemoració del dia internacional de les dones treballadores. A proposta de la CUP Torelló – Som Poble, en aquest s’hi va incorporar l’adhesió a la vaga mundial feminista convocada pel proper 8 de març. Tot l’Ajuntament vàrem manifestar el nostre compromís per continuar treballant pels drets de les dones des de l’àmbit municipalista.

El ple també va aprovar el Pla normatiu per a l’exercici 2018 que contempla dues propostes plantejades pel nostre grup: el reglament d’usos de la Sala d’exposicions Municipal allotjada a l’edifici que comparteixen el Museu de la Torneria i l’Escola d’Arts Plàstiques; i la incorporació de mesures que vetllin pel compliment de la normativa contra la publicitat de caràcter sexista. La sessió també va donar llum verda l’adquisició de títols de la Cooperativa de la Caixa d’Enginyers, una altra acció derivada d’una moció proposada des del nostre grup i que demanava començar a operar amb Banca Ètica.

En l’apartat de precs i preguntes vàrem denunciar la desaparició ,des de fa mesos, de la “Carpeta ciutadana” que hi havia a la Seu electrònica de l’Ajuntament i vàrem demanar-ne la restitució. També vàrem demanar celeritat en recuperar la parada de l’autobús de línia al cor del barri de Montserrat (carrer Girona) i en la instal·lació de les cartelleres informatives que hi ha pendents de col·locar (mesura aprovada per un acord de ple presentat per la CUP-SP).

Els aspectes negatius a destacar són un nou retrocés en l’àmbit de la gestió directa dels serveis públics en favor de la concessió privada, així com el fet que els nostres representants han de continuar exposant un enorme llaç groc en protesta a la repressió política que l’estat espanyol exerceix envers el nostre poble.

Qualsevol aclariment o aportació que vulgueu fer al respecte la podeu fer aquí mateix o enviar un mail a [email protected].

També us recordem que podeu revisar tot el ple a través de http://plenostorello.videoacta.es/ .