PLE ORDINARI 26/10/2015

Aquestes han estat les intervencions més destacades dels nostres regidors en el ple ordinari que es va celebrar ahir al vespre:

• Ens vam abstenir en la votació per a la sol·licitud de pròrroga de 4 anys i modificació del Projecte d’Intervenció Integral del Nucli Antic de Torelló. Des de la CUP Torelló – Som Poble creiem que s’ha prioritzat el ciment a altres iniciatives que haurien estat més interessants i profitoses com la ludoteca o l’espai dones.

• Vam votar a favor de la proposta de l’Alcaldia de suport a l’actual President en funcions Artur Mas, a l’ExVicepresidenta Ortega i a la Consellera Rigau per la seva imputació pel 9N. Però entenem que, amb aquesta imputació, s’ha imputat a tota la gent que hi va anar a votar, i ens solidaritzem amb tots ells, no només amb els actuals imputats, sinó amb tots els que ho han estat per defensar drets i llibertats bàsiques.

• Hem votat en contra al calendari i les ordenances fiscals per al 2016, ja que pensem que seria necessari un replantejament, i profunda reestructuració de les ordenances. S’ha de prioritzar el suport a les rendes més baixes, que les ordenances no segueixin un principi de linealitat, sinó de justícia social.

• En l’acord de plurianualitat de la rotonda de les Serrasses, hi hem votat a favor.

• Hem recolzat la moció pel 75è aniversari de l’assassinat del President Lluís Companys. El President Companys és un símbol que evidencia la injustícia del presumpte estat de dret actual. Per ell, i com creiem que li agradaria a ell, per totes les altres víctimes de la dictadura franquista, vam votar a favor.

• Hem presentat una moció en favor de la dignificació de la víctima del franquisme desenterrada al Mas El Puig. Des de la CUP Torelló-Som Poble, creiem que mai s’ha de donar l’esquena a la memòria històrica. Hem de recuperar la dignitat del soldat del Puig, i amb ell, la nostra.

• Des de la CUP Torelló-Som Poble, hem demanat sobre l’estat de la campanya de sensibilització dels excrements de gos. Hem denunciat la manca de papereres en algunes zones on hi sol haver molt trànsit d’aquests animals, i intentat oferir algunes alternatives per a intentar de solucionar aquesta gran problemàtica.

• També, ens hem fet ressò d’una informació publicada al Torelló, que comentava que el proper 15 de gener s’hauran de desallotjar les naus a les quals treballen els carrossaires, just dues setmanes abans de Carnaval. Pensem que és necessari un espai adient i definitiu per als carrossaires.

• Hem demanat els detalls sobre el conveni de l’Ajuntament amb la Caixa per a que aquesta entitat financera aporti 6000 € per a l’adquisició d’un nou vehicle de transport adaptat.

• Respecte  les obres del carrer Sant Bartomeu, hem plantejat diverses qüestions: es farà la intervenció per trams o tota la via? Hi haurà algun sistema de control de velocitat? Segueix en vigència el pla que es va aprovar el 2010? Se’ns ha respòs que serà en dos trams, que s’està estudiant el sistema de control de velocitat, i que el pla que es va aprovar fa 5 anys, segueix vigent.

• Finalment, hem volgut expressar la nostra complaença en veure com es reincorpora a aquest ple d’octubre l’Alcalde.