Ple ordinari 27/01/2017

Resum de les intervencions més destacades dels nostres regidors en el ple ordinari del passat dilluns dia 27 de gener de 2017:

El nostre grup va presentar les dues úniques mocions presentades per l'oposició en aquest ple. Ambdues foren aprovades per unanimitat. La primera servirà per renovar i fer més segura la Plaça Joan Maragall (Barri de Montserrat). A banda que es procurarà renovar-ne el mobiliari i introduir-hi nous elements d'esbarjo i socialització, s'hi farà un tancament integrat amb l'entorn en la part adjacent al Carrer Catalunya per millorar la seguretat de la mainada que hi juga. Pel que fa a la segona moció, l'objectiu és dignificar la zona de la bardissa, un espai que és un autèntic tresor per un nucli urbà com el nostre i que a hores d'ara es troba en un estat de deixadesa important.

En el torn de precs i preguntes vàrem interessar-nos per les al·legacions que diversos veïns han presentat per l’obertura de l’empresa Flosty Pack Republic a l'antiga fàbrica de Can Blanch. També vàrem alertar sobre possibles incompliments, per part de l'empresa Fomento de Construcciones y Contratas, envers el contracte de neteja viària, i vàrem insistir amb la necessitat de realitzar una auditoria d'aquest servei que és un dels que costa més diners a la ciutadania de Torelló. Els nostres regidors també van insistir amb idees com ara el retorn d'una parada de bus al cor del Barri de Montserrat o el blindatge del model de l'Oficina Municipal d'Escolarització. Finalment, pel que fa a aquest apartat, vàrem criticar que l'absència permanent de propostes polítiques plantejades per part l'equip de govern, ara a més s'acompanya d'una gestió ineficaç. Els errors continuats en les licitacions de concursos públics, el desgavell que s'ha produït en diversos inicis d'obres públiques, així com l'últim episodi d'averies elèctriques en diversos punts de la població, ha propiciat la nostra crítica envers l'administració que l'equip de govern fa dels recursos municipals.

Pel que fa als diferents punts elevats al ple a proposta de l'equip de govern, ens vàrem oposar a la modificació de l'ordenança que regula la taxa del servei de teleassistència perquè no contempla la tarifació social i permet que empreses privades amb fins lucratius determinin el cost final del servei.

Seguint amb aquest apartat, en el marc de l'aprovació de l'expedient que ha de propiciar la contractació d'un sistema informàtic de  gestió i tramitació electrònica administrativa, vàrem proposar que l'arxiu municipal, la Secretaria de l'Ajuntament i els sistemes informàtics tinguin el mateix pes a l'hora d'escollir el subministrador del servei. Entenem que el servei ha de cobrir i donar garanties a aspectes documentals, jurídics i tècnics i que per tant el triumvirat que proposem és el més adequat per escollir el servei que més ens convé com a ajuntament.

Finalment, a proposta del nostre grup i amb el beneplàcit de la resta del consistori, vàrem rememorar la data del 27 de gener com el dia internacional en record de les víctimes de l'Holocaust. El ple va reivindicar la memòria dels torellonencs morts a Gusen llegint un fragment del llibre “Si això és un home” de Primo Levi. Pel que fa als punts de "bones intencions" cal destacar que el ple es va adherir per unanimitat a la Campanya "Casa nostra, casa vostra".

Qualsevol aclariment o aportació que vulgueu fer al respecte la podeu fer aquí mateix o enviar un mail a [email protected]