Ple ordinari 27/02/2017

Resum de les intervencions més destacades dels nostres regidors en el ple ordinari del dilluns dia 27 de febrer de 2017:

El punt més calent del ple fou la polèmica generada per l’article escrit per Santi Vivet al 9 Nou on vinculava l’Associació Cultural Deixebles de Sant Feliu amb tòpics que desprestigien no només l’entitat, sinó bona part de les festes populars del municipi. Podeu recuperar la nostra intervenció a través d’aquest enllaç.

En aquest ple el nostre grup va aconseguir que s’aprovés, per part de tots els grups municipals, una moció que plantejava elaborar un estudi per concretar en quines operacions l’Ajuntament de Torelló pot començar a treballar amb banques ètiques. Tot i que inicialment el plantejament era força més compromès i establia fer efectiu un compromís immediat per començar a operar amb banca ètica des del primer moment en tots aquells camps que fos possible, les reticències dels altres grups  ens van forçar a retirar i ajornar aquest objectiu per possibilitar l’acord.

També en el marc de control de govern vàrem donar suport a una moció presentada per ERC per incloure una clàusula sobre pobresa en la contractació d'energia elèctrica a través de l’Associació Catalana de Municipis. Compartim la idea d'imposar clàusules que permetin combatre els talls de subministraments per causes econòmiques, però cal no oblidar que poder-ho fer dependrà del què dictaminin uns tribunals que ja s’hi han pronunciat en contra. El nostre model de gestió és públic, nacional o fins i tot municipal com el que s’aplica en indrets com Alemanya.  També acceptaríem concedir la gestió a cooperatives sense afany de lucre com Som Energia com per exemple ja es fa en ajuntaments com el de Sant Celoni. Malgrat tot, amb la idea de continuar avançant cap a un servei més just, vàrem votar un Sí crític donant suport a la moció.

També en aquest ple vàrem aprovar punts com l’adhesió de l’Ajuntament de Torelló al Pacte Nacional pel Referèndum i el recolzament a la iniciativa de Perquè No ens Fotin el Tren de reivindicar Torelló com l’enllaç ferroviari entre la Garrotxa i Barcelona. Igualment, vàrem donar suport a la declaració institucional del dia de la dona però criticant que s’hagués hagut de fer cuita corrents per via d’urgència i per tant sense tenir-ho previst (vegeu la nostra intervenció).

En el torn de precs i preguntes vàrem qüestionar el fet que es prohibeixi als alumnes de l’Escola d’Arts Plàstiques accedir a l’edifici per la porta principal. També vam demanar que es faci un taller pràctic per les entitats per ajudar-les en la transició cap a l’administració electrònica. Igualment vàrem apuntar que hi ha pendent l’execució del procés participatiu per executar la moció presentada per nosaltres, per a renovar les cartelleres al municipi. Finalment també vàrem apuntar la necessitat de trobar altres pràctiques que no siguin de mort, per controlar la població de coloms al municipi.

Qualsevol aclariment o aportació que vulgueu fer al respecte la podeu fer aquí mateix o enviar un mail a [email protected]