Ple ordinari 29/01/2018

Aquestes foren les intervencions més destacades dels nostres regidors i regidora en el ple ordinari que es va celebrar el passat dilluns 29 de gener a la Sala Noble de Can Parrella de l’Ajuntament de Torelló.

Les dues mocions presentades per el nostre grup foren els punts més destacats de l’ordre del dia. En aquest sentit el ple va aprovar per majoria absoluta la moció que insta l’actual Parlament de Catalunya a aprovar de nou i de forma urgent totes aquelles lleis suspeses o anul·lades pel Tribunal Constitucional en l'anterior legislatura, per tal de fer front a la situació d'emergència social. La segona moció presentada per nosaltres en aquest ple de gener, plantejava elaborar un reglament d’ús i de gestió de la Sala d’Exposicions Municipal que es troba al Museu de la Torneria. La moció es trobar amb l’oposició frontal d’Esquerra Republicana i del PSC, que malgrat reconèixer la necessitat d’aquest reglament hi van votar en contra al·legant qüestions que en cap cas s’excloïen en el redactat. Després d’un debat intens amb l’equip de govern, la moció es va acabar aprovant eliminant-ne determinats punts concrets com el d’elaborar el reglament en sis mesos.

Respecte a la gestió pública del servei d’aigua, els representants de la CUP Torelló – Som Poble vàrem interpel·lar un cop més a l’equip de govern sobre quina decisió pensa prendre en aquest afer. Malgrat que la concessió s’acaba aquest any,  públicament encara no ha transcendit quina és la decisió que prendrà el PDeCAT i FEM, però tot apunta que no s’apostarà per una gestió pública i directa. Per part nostra continuem insistint en la importància de traslladar el debat a la ciutadania.

El nostre grup també es va mostrar favorable a mantenir el sentit de la circulació del trànsit que actualment hi ha establerta al carrer Sant Bartomeu. En aquest sentit vàrem demanar a l’equip de govern que fos valent i que escoltés les demandes que els veïns han fet arribar a l’alcalde. Des de la CUP Torelló -Som Poble som partidaris de continuar avançant en la pacificació del trànsit en el centre de la vila i de passar a una segona fase que tingui en compte el carrer Sant Miquel.

Altre cop més vàrem denunciar el disbarat que suposen les obres de la Sala Polivalent. Aquest cop per un nou retard de 4 mesos que no suposarà que hi hagi cap sanció per l’empresa concessionària.

En record a la repressió política que actualment es viu a Catalunya, els nostres regidors i regidores segueixen exposant en el ple un enorme llaç groc. Aquest es mantindrà mentre hi hagi presos polítics. Aquest cop, el llaç s’acompanyava de mocadors del Pullasso com a prèvia del Carnaval de Terra Endins. Relacionat amb aquest punt vàrem criticar que no s’hagi aconseguit impulsar un punt lila durant la festivitat.

Qualsevol aclariment o aportació que vulgueu fer al respecte la podeu fer aquí mateix o enviar un mail a [email protected]. També us recordem que podeu revisar tot el ple a través de http://plenostorello.videoacta.es/