Ple ordinari 30/05/2016

Aquestes han estat les intervencions més destacades dels nostres regidors en el ple ordinari que es va celebrar ahir al vespre.

- Hem votat a favor de la separació de Torello del Consorci Xarxa de Teatres Públics de Catalunya. Malgrat la feina feta inicialment el consorci s’ha deixat morir per inanició.

- Hem votat en contra de la modificació del pressupost en el mateix sentit que ho vàrem fer en els pressupostos d’enguany. Aprofitem l’ocasió per demanar que es posi fil a l’agulla per complir amb els compromisos de la llei de transparència, pels quals s’ha de publicar la informació sobre l’execució trimestral dels pressupostos de l’any en curs i publicar les modificacions pressupostàries realitzades. Considerem que aquests punts són bàsics perquè la ciutadania pugui fer un seguiment correcte de les finances municipals .

- Votem en contra d'aprovar la modificació de l’ordenança fiscal reguladora de la taxa per a la prestació dels serveis d’ensenyament municipal. En el tema en concret de l'escola de música fem autocritica pel vot que vam fer favorable al plec de condicions per la licitació del servei. En el seu moment el vam veure bé, però és evident que alguna cosa es va fer malament ja que només una empresa es va presentar al concurs i va aprovar pels pèls. Aquest fet ens preocupa, i per això el motiu de l'autocritica, i ens farà estar atents a com es desenvolupa el servei de l'escola durant els propers cursos. Nosaltres apostem per la tarifació social, i les ganes que avui és volen aplicar no ho són. Perquè la nostra aposta per la tarificació social? Perquè creiem que és la millor eina per facilitar a tothom l'accés als serveis públics, i en aquest cas concret a l'escola de música. Apostem per bonificar a la gent que té rendes més baixes per tal que paguin una quota d’acord als ingressos.

- Ens abstenim amb la licitació per a la gestió d'un bar a la caseta dels jardins de can Parrella. No compartim varis punts, entre altres que la oferta econòmica  sigui el paquet més valorat quan en principi la licitació es fa sobretot per dinamitzar l’espai i perquè es barra el pas a nous emprenadors valorant l’experiencia en gestió de bars en l’apartat de solvència tècnica.

- Presentem la moció per declarar Torelló zona lliure de paradisos fiscals proposada per la Plataforma per una fiscalitat justa. Cal erradicar el frau fiscal i creiem que desde l’ajuntament cal fer aquest pas per aportar el nostre gra de sorra.

 

En la part de precs i preguntes formulem les següents questions:

- El passat 12 de gener el nostre grup feia arribar una proposta a l’equip de govern perquè s’estudiés la modificació de la línia d’autobús a Torelló. Bàsicament el que proposàvem era que s’aprofités la desviació que comportarien les futures obres del carrer Sant Bartomeu per  aplicar el que preveu el pla de mobilitat pel que fa a la pacificació del trànsit al carrer Sant Miquel i l’aplicació de la prioritat invertida del carrer St. Bartomeu. En aquesta proposta proposàvem un recorregut alternatiu que desviava la línia de bus del centre pel carrer Balmes i fixàvem una parada al CAP. La ubicació d’aquesta nova parada volia donar resposta a una vella reivindicació dels veïns del Barri de Montserrat a l'hora  d’accedir al Centre d’Atenció Primària. La idea era permetre a les persones amb problemes de mobilitat arribar més fàcilment al CAP ja fos des d’aquest barri com des d’altres parts del poble.

Ja en el moment de presentar-la vàrem poder constar que  la ruta fixada en la nostra proposta, que va néixer d’un grup de veïns del carrer Sant Bartomeu, coincidia en bona part amb les intencions de l’equip de govern. Ara fa pocs dies s’han presentat les novetats que s’implementaran a partir de l’1 de juny sobre aquest tema. Estan evidentment molt d’acord, per tot el que hem dit, amb la proposta presentada. Ens agradaria demanar si la ruta es planteja com una prova pilot mentre durin les obres del carrer Sant Bartomeu o pel contrari hi ha la intenció que ja no es torni a moure. Per altra banda i tal com vam traslladar a l’equip de govern en la nostra proposta, ens agradaria insistir amb que seria convenient que l’empresa concessionària apliqués tarifes diferents pel que fa a les parades urbanes de les interurbanes (entre poblacions diferents) i que caldria estendre els punts de venda dels bitllets que existeixen actualment.

- Amb l’entrada en funcionament de la potabilitzadora d’aigua s’han produït una sèrie d’incidències en diferents zones del poble on l’aigua ha passat a tenir mal gust i a fer mala olor. Hem demanat en quin punt estan aquestes afectacions i si es té constància que encara continuïn. Recordem que hem d’utilitzar aquest nou equipament perquè el pou que aportava el 60% d’aigua està contaminat amb dissolvents.

- Referent a Ràdio Ona, el passat mes d'octubre va plegar una de les dues periodistes que hi havia contractades sense cobrir la seva vacant. Aquesta vacant ha estat sense cobrir durant mesos, afectant la qualitat del servei, ja que només hi ha hagut una periodista, que a més (amb tot el seu dret) estava amb reducció de jornada. Això feia que si un dia aquesta periodista no podia acudir a la feina, aquell dia la ràdio no emetia els informatius, la qual cosa ha passat uns quants cops. Pel que sabem, des de l'ajuntament es va anar donant llargues a l'hora de contractar a algú per cobrir la vacant que havia quedat deserta. Fins que arribem a la setmana passada, en què la periodista que hi havia treballant per la ràdio, es va agafar la baixa per maternitat dimecres. De cop, tot el que havien sigut excuses, es va traduir amb l'inici del procés de contractació de la persona que durant aquests mesos estarà treballant a la ràdio com a periodista. Això fa que a dia d'avui a la ràdio només hi tinguem una periodista contractada de manera provisional. A partir d'aqui, la nostra pregunta seria, perquè ha tardat tant de temps a contractar-se aquesta nova persona? Durant el temps que duri la baixa de maternitat que s'ha agafat la periodista que hi havia treballant fins ara, es té previst contractar a algú altre? O només es tirarà durant tots aquests mesos d'aquesta nova contractació? Aquesta nova persona, estarà a jornada completa o a mitja jornada? Hi ha voluntat de que segueixi un cop l'altre periodista es reincorpori de la baixa de maternitat, i aixi tornin a està ocupades les dues places? O només serà una cosa temporal? Tots aquests temes ens preocupen ja que creiem que durant aquests últims mesos han afectat la qualitat de la nostra ràdio, i no tenim clar que hi hagi simptomes de millora a curt termini.

- També demanem com està l'organització de l'edició del carnaval de l'any que ve. El tema esta aturat desde fa dos mesos.

Qualsevol aclariment o aportació que vulgueu fer al respecte la podeu fer aquí mateix o enviar un mail a [email protected]