Ple ordinari 30/11/2015

Aquestes han estat les intervencions més destacades dels nostres regidors en el ple ordinari que s'ha celebrat avui al vespre:

• Sobre la imposició de contribucions especials al carrer Sant Bartomeu, hem votat en contra, creiem que, al ser una de les artèries principals de Torelló, és una obra d’interès públic, i que caldria que es tinguessin uns criteris uniformes i que se’n regularitzessin els mateixos.
  • Sobre la moció presentada pel Grup municipal d’ERC-JpT-AM per la formació d’una mesa de treball per estudiar la reformulació d’impostos, taxes i preus públics de l’Ajuntament de Torelló, hi hem votat a favor, ja que pensem que seria una manera de treballar molt més transparent, i ja ens vam manifestar a favor d’aquest tipus d’actuació en el passat Ple sobre les ordenances fiscals. Tanmateix, pensem que hauria estat una oportunitat per a poder dur a terme altres processos amb una metodologia que pensem que seria molt més profitosa tenint en compte totes i cadascuna de les diferents sensibilitats i punts de vista en diversos àmbits.
  • Sobre la moció del PSC-CP en defensa de la rebaixa de l’IVA cultural, ens hem abstingut, ja que creiem que en un moment en el que estem treballant per a la construcció d’una nova República, l’interlocutor no seria l’adient. Tanmateix, pensem que manquen altres tipus d’IVA com el dels productes farmacèutics o els aliments bàsics, encara que compartim plenament l’abús que suposa l’actual IVA cultural.
  • En el punt de donar compte de les actes de la Junta de Govern Local, ens hem lamentat de que fa temps s’optés per a excloure als grups de l’oposició a les mateixes, i opinem que seria molt bo, i un acte de transparència i participació, tornar a aquell model, encara que aquests grups només hi tinguin veu.
  • També, ens hem fet ressò i interessat per l’estat de la Llar d’infants municipal La Cabanya, i hem traslladat la següent reflexió: es tracta d’un equipament molt jove en el qual s’hi ha trobat diverses problemàtiques, i ens hem demanat com respon l’empresa constructora davant d’aquestes situacions.
  • Hem comentat que ens han arribat per diverses vies que existeix la possibilitat real de que els Serveis d’Atenció Primària d’Osona s’integrin al Consorci Hospitalari de Vic, i que aquest podria ser un primer pas de la privatització del servei. En cap cas es pot acabar privatitzant un dret de totes les persones, i ens hem interessat sobre la informació de la que en disposa l’Ajuntament, el qual ens ha comentat que no els n’hi ha arribat cap.
  • Sobre el tema de les terrasses dels bars i restaurants de la Plaça Vella, hem comentat que potser el flux d’informació no ha estat el més adient, i que hauria estat molt bo, i seria, que es poguessin reunir les diverses parts per a poder arribar a un acord que satisfaci a ambdues parts.
  • També hem demanat sobre el pas del costat del riu al Carrer de la Pau, tema pel qual vam entrar una instància a l’Ajuntament el passat mes de novembre de cara a veure tota la documentació. Ens hem interessat per a saber quines són les previsions de l’Ajuntament de cara a recuperar aquest pas.
  • Finalment, també ens hem interessat per l’estat del Carnaval, i quines són les previsions de cara al futur amb l’escenari que se’ns planteja. Tanmateix, hem ofert la nostra col·laboració ja que pensem que tenim molt a oferir i que ha de ser un tema de consens que s’afronti des del conjunt de la població, i amb la màxima transparència possible.