La CUP Torelló dona suport a una moció perquè Torelló exerceixi la sobirania fiscal

La moció ha estat presentada pel  grup local de l’assemblea Nacional catalana (ANC) i l’associació Vall del Ges 2014, i insta al consistori Torellonenc a ingressar l’IRPF i l’IVA a l’Agència Tributària de Catalunya i no a l’estatal.

La proposta de moció, fou inicialment impulsada pel grup municipal Solidaritat Catalana per la Independència,  i després d’algunes converses prèvies amb la CUP Torelló, i a suggeriment de la mateixa, es va decidir fer extensiva la participació a la resta de grups municipals i entitats del poble, per tal de donar més volada a la proposta,  a través d’un ampli acord. Després d'algunes reunions entre grups municipals i entitats, es va decidir que la moció l'encapçalés i la presentés l'ANC.

Cal destacar que, en els darrers dies, altres associacions han anat sumant  el seu suport a la proposta, com per exemple l’associació mediambiental ValldelGes.net, els Deixebles de Sant Feliu, l’Agrupament Escolta i Guia Compte Jofre i Verge de Rocaprevera, així com la major part de les AMPAs de les escoles del municipi.

La moció serà presentada en el pròxim ple municipal, el proper dilluns dia 27 de maig, i es preveu que serà aprovada per un àmplia majoria, ja que la major part dels grups municipals hi han donat suport explícit.

Podeu llegir el text de la moció  en el document adjunt.