Ple ordinari 25/02/2019

Aquestes foren les intervencions més destacades del nostre grup en el passat ple ordinari  corresponent al mes de febrer que es va celebrar el dilluns 25 del mes passat a la Sala noble de Can Parrella de l’Ajuntament de Torelló.

Una vegada més el nostre grup fou l’únic de l’oposició que va presentar propostes mitjançant dues mocions. La primera d’elles es  va acabar convertint en el punt més polèmic del ple perquè l’alcalde Santi Vivet, un cop més, va perdre els nervis mentre rebutjava la proposta. L’equip de govern es va oposar a que s’elabori un llistat de les mocions i acords de ple pendents d’executar del mandat 2015-2019, així com de les les incidències i propostes presentades i consensuades en les comissions informatives de les diferents àrees per poder traslladar-les al proper Consistori. El PdeCAT i FEM van fer palès un cop més que per ells la transparència i la rendició de comptes només són paraules buides de contingut.

L’equip de govern també va vetar la moció que vàrem presentar en clau de suport a la vaga feminista del 8 de març i que demanava que les treballadores municipals s’hi poguessin adherir. La proposta també sol·licitava establir un protocol d’actuació per evitar la discriminació laboral de les persones transsexuals, així com establir la necessitat de personació de l’Ajuntament en el casos penals d’assetjament laboral. Finalment, per l'excepcionalitat del moment polític que viu el país, la moció també feia esment de la invisibilitzacio de les preses polítiques i exiliades en el marc mediàtic del procés independentista.

En la mateixa sessió es va produir l’aprovació inicial del Codi i Ètic i de Bon Govern de l’Ajuntament de Torelló després del treball col·laboratiu elaborat en comissió per part de tots els grups del consistori i el personal tècnic de la casa. El nostre grup fou el que va fer més aportacions al nou text i totes elles foren incorporades. Incorporacions d’estratègies d’actuació per l’assoliment d’una democràcia real i efectiva mitjançant la participació i el govern obert, la defensa de valors en pro de la inclusió social dels col·lectius més desfavorits, la tolerància i el foment de la diversitat, la lluita contra el canvi climàtic, etc. Pel que fa als rendiments de comptes i la lluita contra els possibles tractes de favor i la corrupció, per exemple, vàrem incorporar limitar a 150 € el valor que poden tenir els possibles regals de cortesia que rebin els membres de l’Ajuntament. Igualment, també a proposta nostra, tots els obsequis que superin aquest import s’acabaran subhastant per finançar activitats o serveis socials o passaran a formar part del patrimoni de la institució (per exemple obres d’art). També a partir d’ara les persones que siguin càrrecs electes no podran participar amb cap altra condició en els Consells Municipals i altres òrgans participatius de l’Ajuntament. El text, que es podrà consultar a través del portal de transparència, esperem que algun dia es pugui convertir en les bases teòriques reals d’un Ajuntament transparent, participatiu i que rendeixi comptes amb la ciutadania (tot el contrari del que per exemple va passar en aquest mateix ple quan l’equip de govern va impedir l’aprovació de la moció perquè no es perdés la feina feta durant el mandat 2015-2019).

En un altre ordre de coses també ens vàrem oposar a la pujada de la retribució dels càrrecs electes perquè contradiuen el codi ètic de la CUP Torelló – Som Poble.  També, i ja en el torn de precs i preguntes, vam fer repàs de diversos aspectes pendents d’execució per part de l’equip de govern com ara l’adhesió de Torelló a la xarxa de ciutats amigables amb la gent gran i al projecte de Viles Florides, l’adequació de les jardineres del carrer Núria o la formació sobre l’abordatge d'agressions masclistes als càrrecs electes del consistori.

Durant tot el ple els nostres regidors i regidora van exhibir mocadors del Pullassu i van proposar, en clau de broma, regalar la rua de carnaval a la ciutat de Vic que fa anys que la desitja i la batalla de boles de neu a Sant Pere de Torelló per evitar l’èxit de la proclamació de la República de la Barrila. Sortosament, un cop més, no ens van fer cas.

Qualsevol aclariment o aportació que vulgueu fer al respecte la podeu fer aquí mateix o enviar un mail a [email protected]. També us recordem que podeu revisar tot el ple a través de http://plenostorello.videoacta.es.