Ple ordinari 26/04/2018

Aquestes foren les intervencions més destacades dels nostre grup en el ple ordinari que es va celebrar el passat dilluns 26 d’abril a la Sala noble de Can Parrella de l’Ajuntament de Torelló.
Per tercera vegada en aquest mandat el ple va començar amb la protesta formal del nostre grup pel fet de no poder accedir a la vídeo-acta del mes passat. En aquest sentit vàrem denunciar que es vulnera el dret d’accés a la informació de la ciutadania i que s’impedeix a les persones que formen part del consistori torellonenc poder fer bé la nostra feina.
En aquesta ocasió el nostre grup va presentar dues mocions, una de suport als CDR presentada conjuntament amb ERC i una de pròpia per facilitar a les entitats locals participar en la dinamització dels jardins Vicenç Pujol. Pel que fa a la primera que prèviament va ser consensuada amb el CDR de la Vall del Ges per part del nostre grup, caldria destacar el suport unànime que va rebre el dret a la resistència civil activa i no violenta fins i tot per part del PSC. Respecte a la nostra segona proposta, destacar que comportarà destinar una partida econòmica per activitats culturals als jardins durant els mesos de primavera i estiu, i que facilitarà a les entitats organitzar un servei de bar durant el transcurs de les activitats que s’hi muntin o hi muntin.
Aprofitant un moció presentada per ERC per l’elaboració d’un nou Pla d’Acció Cultural a Torelló, el nostre grup va posar de manifest la inactivitat dels altres dos grups de l’oposició que en el cas d’ERC ha estat 9 mesos sense presentar cap moció i en el cas del PSC ja porta un any sense fer-ho. Pel què fa a la moció, el nostre grup es va abstenir per la negativa d’ERC a voler avaluar l’actual pla i determinar si en cap cal altre abans de determinar-ne la necessitat d’elaborar-ne un de nou. Sovint, aquests plans acaben en un calaix i resten oblidats, per això el nostre grup en vol conèixer els resultats i saber el servei que ha fet un estudi que té un cost d’uns 12.000 €.
En altres punts de l’ordre del dia, el nostre grup va votar un cop més en contra l’aprovació del calendari de festes locals pel bloqueig que l’equip de govern continua exercint sobre una possible consulta ciutadana, demandada amb mil signatures, per escollir els dies de festa del municipi. Altrament, també vàrem posar de manifest l’incompliment de destinar el 0,7% dels ingressos propis municipals al Fons Català de Cooperació al Desenvolupament.
En l’apartat de precs i preguntes els nostres regidors i regidora varen reclamar la convocatòria de la Comissió de l’Aigua per aclarir els terminis possibles en cas que s’apliqui una pròrroga al contracte actual. També vam demanar celeritat en la signatura del conveni que fa mesos està pendent amb l’Institut Català de la Salut per assignar metge a la residència de cals avis. Igualment, vam insistir que es continuen produint casos de publicitat sexista lligat a concessions municipals com la piscina, i ens vàrem interessar sobre la tala d’arbres que hi hagut en diverses intervencions durant aquest mes demandant que les noves plantacions es facin amb espècies autòctones. Finalment també, vàrem expressar el nostre mal estar pel fet que cap representant de l’equip de govern assistís a la roda de premsa de presentació de la cursa del Matxos.
Qualsevol aclariment o aportació que vulgueu fer al respecte la podeu fer aquí mateix o enviar un mail a [email protected]. També us recordem que podeu revisar tot el ple a través de http://plenostorello.videoacta.es/ .